Us informam que el nostre centre ha de procedir a la renovació parcial dels membres del Consell Escolar.
El procediment de renovació es farà seguint el següent calendari:
- Dia 5/10/2016 sorteig dels membres titulars i suplents de la Junta Electoral. Exposició dels censos provisionals.
- Dia 10/10/2016 constitució de la Junta Electoral.
- Dia 17/10/2016 termini reclamacions (12h) als censos provisionals.
- Dia 20/10/2016 publicació dels censos definitius.
- Dia 28/10/2016 final del termini de presentació de candidatures (per escrit).
- Dia 7/11/2016 publicació i comunicació de les candidatures provisionals i resultats dels sorteigs de les meses electorals.
- Dia 8/11/2016 fi del termini de presentació de candidatures provisionals (12h).
- Dia 10/11/2016 publicació de les candidatures
definitives i inici de la campanya
electoral.
- Dia 14/11/2016 fi del termini per
sol·licitar l'acreditació com a
supervisor/a (12h).
Fi del termini perquè
pares i mares sol·licitin els sobres i les
paperetes per votar per correu.
- Dia 22/11/2016 eleccions de pares i mares. Sorteig en
acabar l'escrutini si hi ha empats.
- Dia 23/11/2016 reunió de la Junta Electoral per a la
proclamació de candidats/es electes.
Què és el Consell Escolar?
És
l'òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el
funcionament i govern del centre.
Qui forma part del Consell escolar?
• el director/a del centre, que n'és el president
• el cap d'estudis
• el secretari del centre (amb veu però sense vot) que
actua com a secretari del consell
• un representant de l'Ajuntament
• 4 representants dels pares i mares elegits per votació
• 1 pare/mare
representant de l'AMIPA
• 5
representants dels mestres elegits per votació.
Com funciona el Consell Escolar?
Es
reunirà, com a mínim, una vegada al trimestre, i sempre que el convoqui la
presidència o ho sol·liciti, almenys, un terç dels seus membres, que hauran
d’indicar els temes a incloure a l’ordre del dia; en aquest últim cas, la
reunió tendrà lloc dins els 15 dies següents a la data de la sol·licitud. En
tot cas, serà preceptiva, a més, una reunió a principi de curs i una altra al
final. L’assistència a les sessions
del consell escolar serà un dret i un deure per a tots els membres.
El
director enviarà als membres del consell escolar la convocatòria amb l’ordre
del dia, la documentació que serà objecte de debat i, si escau, d’aprovació,
amb una antelació mínima de set dies naturals. Podran realitzar-se, a més,
convocatòries extraordinàries amb una antelació mínima de 48 hores, quan la
naturalesa dels assumptes que hagin de tractar-se així ho aconselli.
Quines competències té el Consell
Escolar?
a) Establir les directrius i realitzar
propostes per a l’elaboració del projecte educatiu de centre, aprovar-lo i
avaluar-ne el compliment, com també determinar els procediments necessaris per
a la revisió, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre per
aquest reglament en relació a la planificació i l’organització docent.
b) Aprovar el reglament d’organització
i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment
determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com a documents integrats dins
del projecte educatiu de centre, avaluar-ne el compliment i fixar els mecanismes
de revisió.
c) Aprovar i avaluar la programació
general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu, i
respectar, en tot cas, els aspectes docents que són competència del claustre,
com també aprovar la memòria anual de final de curs on se’n reculli
l’avaluació.
d) Elaborar les directrius per a la
programació i el desenvolupament de les activitats complementàries i
extraescolars i, si escau, menjador i transport, o qualsevol altre servei que
s’ofereixi a l’alumnat, aprovar-les i avaluar-les.
e) Aprovar el projecte de pressupost
del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.
f) Conèixer les propostes del programa
de direcció dels candidats al càrrec, que inclouran com a mínim els elements
referits a l’article 30.3 d’aquest reglament, i elegir el director del centre.
g) Proposar la revocació de nomenament
del director, en els termes previstos a l’article 34 d’aquest reglament.
h) Aprovar la creació de comissions i
òrgans de coordinació del centre, i assignar-los competències, sense perjudici
dels ja existents.
i) Concretar el calendari i l’horari
escolar del centre, conforme a l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura
que els regula.
j) Decidir sobre l’admissió d’alumnes,
amb subjecció al que s’ha establert en la normativa vigent.
k) Resoldre els conflictes i imposar
les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes
de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre, d’acord amb
el reglament d’organització i funcionament, i les normes que regulen els drets
i deures de l’alumnat.
l) Analitzar, valorar i revisar les
normes de convivència del centre, a fi de detectar-ne les deficiències i
millorar els resultats educatius de la seva aplicació.
m) Analitzar i valorar l’evolució del rendiment
escolar, i elaborar-ne un informe per incloure’l a la memòria anual.
n) Establir els criteris sobre la
participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, i en
aquelles accions assistencials a les quals el centre pugui prestar la seva
col·laboració.
o) Fixar les directrius per a la
col·laboració amb altres centres, entitats i organismes, amb finalitats
culturals, educatives i socials.
p) Promoure l’optimització de l’ús de
les instal·lacions i del material escolar, i la seva renovació, com també
vetllar-ne per la conservació.
q) Analitzar i valorar l’eficàcia en la
gestió dels recursos.
r) Analitzar i valorar el funcionament
general del centre, com també els resultats de l’avaluació que en realitzi
l’Administració educativa o qualsevol informe relatiu al funcionament d’aquest.
s)
Qualsevol altra competència que li sigui atribuïda per disposició de la
Conselleria d’Educació i Cultura.
Aquesta informació s'ha extreta del Reglament
d'Organització i Funcionament del centre (ROF) i del Decret 119/2002, de
27 de setembre, pel qual s’aprova el reglament orgànic de les escoles públiques
d’educació infantil, dels col·legis públics d’educació primària, i dels
col·legis públics d’educació infantil i primària (ROC).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada